FAQ

  • All
  • Allmänt
  • All
  • Allmänt
Hur fungerar RUT-avdraget?

RUT-avdraget görs automatiskt på fakturan och alla priser som du ser på vår hemsida är inkl. moms och efter avdragen RUT-avdrag. Du kan läsa mer om RUT-avdraget på Skatteverkets hemsida.

Vad innebär nöjd kund garanti?

Du som kund hos oss får alltid möjlighet att berätta för oss vad du tyckte om senaste städningen. Om du är missnöjd med städningen eller vår medarbetare ber vi dig att kontakta oss och berätta om problemet. Vi tar därefter direkt kontakt med vår anställd och påpekar om att du är missnöjd och kommer att kräva att extra arbete läggs ner på det området du varit missnöjd med vid nästkommande städning. Sådana situationer tas på största allvar och vi gör allt för att våra kunder ska alltid vara lika nöjda efter varje städning. På din begäran kan vi även byta ut en anställd som städar hemma hos dig och provar med en annan. Vi försöker åtgärdar alla fel inkomma inom 24h efter avslutad städning.

Hur kan jag betala?

Just nu har vi två betalningslösningar. Antingen via e-post och du får en faktura helt gratis i PDF-format som går lätt att läsa i både datorn och mobilen. Det andra alternativet är via post vilket kostar 39 kr/faktura.

Behöver jag ha några städredskap och rengöringsmedel hemma?

Städmaterialet ingår i alla våra städtjänster förutom vanlig hemstädning (både engångsstädning och abonnerad). När du bokar hemstädning se till att ha all städmaterial och fungerande dammsugare med utbytt dammsugarpåse. Det är kunden som ansvarar för all städutrustning och städmaterial. Du har även möjlighet att beställa våra Svanenmärkta rengöringsmedel för endast 99 kr/månad isåfall slipper du tänkta på att köpa in rengöringsmedel innan varje städtillfälle.  

Hur går det till vid första städtillfället?

Om du har några speciella önskemål kring vad vi ska tänka på i just ditt hem och vad som är viktigt för dig är det bäst om du beskriver detta i ett mail till oss. Om inte sätter vi igång direkt och ställer själva frågor ifall det dyker upp enstaka frågor.

Vad händer om städaren blir försenad?

Om städaren blir förstenat meddelar vi dig så fort vi kan och hittar lösningen som passar dig bäst.

Hur gör vi med nycklarna?

Om du inte kan vara på plats för att släppa in oss är det enklast att lämna nycklarna i vår postlåda. Men vi har även några andra alternativ som vi kan diskutera för att komma fram till den bästa lösningen för just dig.

Tillkommer det några andra kostnader?

Nej, allt ingår i timpriset. Vi gör det enkelt för dig, du vet exakt hur mycket du betalar utan några konstiga tillägg. Du betalar ingenting för resekostnader eller RUT-administration.

Vad händer om något skulle råka gå sönder?

Vi har ansvarsförsäkring hos Svedea på upp till 10 miljoner kronor. Om en olycka uppstår ber vi dig att kontakta oss och berätta vad som har hänt.

Är er personal försäkrat?

Vi har olycksfallförsäkring hos Svedea som gäller samtliga medarbetare.

Kan man lita på eran personal?

Vår personal är den viktigaste resursen för oss därför är vi mycket noga när vi anställer någon. Vi skriver även på ett sekretessavtal vid anställningen så att du som kund kan vara trygg och inte oroa dig för något.

Avbokning av en städning?

Avbokning görs via mail eller sms. Vid avbokning tidigare än 72 timmar (endast vardagar) före avtalat städtid har kunden rätt till avbokning helt kostnadsfritt. Vid avbokning senare än 72 timmar betalar kunden 50% av priset, vid avbokning samma dag som städningen skulle ske debiteras kunden fullt pris. Notera att avbokningskostnaden är inte lika som arbetskostnaden därmed inte berättigar till RUT-avdraget.

Hur gör jag för att säga upp mitt abonnemang?

  Du kan säga upp ditt abonnemang endast via mail. Det tar 30 dagar för att säga upp ditt abonnemang efter att vi mottagit ditt mail.  

Kan min hund eller katt vara hemma under städtillfället?

Självklart bara vi får arbetsro och kan göra som alltid ett fantastisk arbete.

Kan jag vara hemma under städtillfället?

Självklart bara vi får arbetsro för kan komma åt alla hörn. Men du behöver inte vara hemma om du inte vill det.

Gå med i Cleneas nyhetsbrev. Få exklusiva rabatter och erbjudande!

© Copyright 2020, Clenely AB